Emlak danışmanı olarak alıcılara ve satıcılara hizmet
veriyorsunuz. Onlara doğru ve güvenilir bilgileri verebilmeniz için aşağıda
belirttiğim uygulamaları veya bazılarını kullanabiliyor olmalısınız. Uygulamaların çoğu bedavadır.
Web Tapu: Satıcın
vermiş olduğu yetkilendirme ile satışa konu taşınmaz bilgilerini görebilir, alıcı ve satıcının anlaşması durumunda tapu
devri başvurusu yapabilirsiniz.
Google Earth:
Satışa konu konut ve iş yeri çevresinde hangi yapıların (Okul market vb.)
olduğunu, kırsal kesimde bulunan arazilerin durumunu ve uçtan uca kod
yüksekliği ile bayır veya düz olup olmadığı gibi hususları görebilirsiniz.
Google Maps: Kendinizi veya işletmenizi Google haritalarda görünür yapın. Nasıl yapılacağını "google işletmeni kur" araması ile öğrenebilirsiniz.
Parsel Sorgu: Ada
parsel bilgileri ile taşınmazın bulunduğu yeri, arazilerin vasfını, binaların
kat, daire sayısı ve mülkiyet durumunu görebilirsiniz.
Belediye E İmar: Bulunduğunuz yer belediyesine ait e-imar uygulaması varsa satışına aracılık edeceğiniz yapıların imar durumunu öğrenebilirsiniz. Bu sayede 4 kata imarlı bir parsel üzerinde bulunan 8 katlı bir binadan satış yapmamış olursunuz. İmar durumu yazmayan arsalar üzerinde muhtemelen istimlak kararı alınmış olabilir. Bu yerlerin plan notlarını inceleyin. Gayrimenkul doğru bilgiler ile satılır.
3 Boyutlu Kent
Modelleri ve Kadastro Projesi: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından yapılan proje çalışmaları bittiğinde ülke
genelinde bulunan yapı ruhsatı kapsamında inşa edilmiş bütün binaların mimari
proje uygun olarak brüt ve net metre kare ölçüleri görülebilecek.
Your Key Turkey:
Yabancılara yapılacak gayrimenkul satışları hakkında güncel bütün bilgileri
buradan öğrenebilirsiniz.
E-Posta: E-posta
adresiniz kolay söylenebilir olmalıdır. Alıcı ve satıcıların izin vermesi
halinde Google grup oluşturabilir ve listenizi çevrimdışı güncel gayrimenkul
gelişmeleri, aylık e-bülten gibi gönderimleri gibi işlemlerde
kullanabilirsiniz.
TUİK istatistik
verileri: Bir il bazında konut satışları ile emlak işletmesi sayısı
arasında bir orantı olmalıdır. Örneğin
Eskişehir’de yıllık konut satış ortalaması 21.000 adet olup Ticaret Bakanlığına
kayıtlı ve yetki belgesi almış emlak işletmesi sayısı 588 adettir. Bu sayıya göre bir emlak işletmesine düşen yıllık ortalama
konut satış sayısı 37 adettir. (Sahibinden yapılan satışları çıkardığımızda bu
sayı daha düşük olacaktır.) İstanbul
için 27, Şırnak için 264 adet konuttur.
Excel: (CMA:
Karşılaştırmalı piyasa analizi.) Herkesin kendine özgü farklı bir
karşılaştırmalı piyasa analizi süreci vardır. Her birimiz araştırma
yapmak, bir tahmine ulaşmak ve bu tahmini müşteriye açıklamak için farklı
programlar, araçlar ve sistemler kullanıyoruz. Bölge çalışması yapan emlak
danışmanları kiralık ve satılık taşınmaz bilgilerini ilan portallarından
toplayıp, bu veriler kapsamında bölgenizde ortalama satış, kira, m2 fiyatları ile kira çarpanı gibi rakamlara sahip
olmalısınız.
Bazı ilan portalları sadece kendi veri tabanı bilgileri
kapsamında bu hizmeti kullanıcılarına vermektedir. Oysa birbirinden farklı ilan
hizmeti veren onlarca ilan portalı vardır. Eğer MLS hizmeti olsaydı veriler
daha isabetli olacaktır.
İlan siteleri:
Çalıştığınız bölgeye ait fiyat endeksleri nedir? Excel ortamında elde ettiğiniz
veriler ile ilan portalı verilerini karşılaştırabilirsiniz.
CRM: Müşteri kayıtlarını
tutabileceğiniz web ve bağlı telefon uygulaması kullanabilirsiniz. Veya bu
işlemi excel ortamında kendiniz de oluşturabilirsiniz.
Fotoğraf makinesi:
Listeleme yapacağınız taşınmaza ait fotoğraflar kusursuz olmalıdır. Pixeli
yüksek bir makine veya telefon sizin için yeterli olabilir.
Google uygulamaları:
Google’nin birçok uygulaması bedava sunulmaktadır. Bu hizmetleri (Driver,
e-tablolar vs.) Nasıl kullanmanız gerektiği sizin maharetinize kalmıştır.
Whatsapp: Akıllı
telefonunuzda alıcı ve satıcılar ile görsel çevrimiçi iletişim kurabilirsiniz.
Zoom veya Microsoft
Teams: Emlak danışmanları ile toplu şekilde eğitimsel faaliyetlerde
kullanabilirsiniz.
Linkedin:
Kariyerinizle ilgili bilgi paylaşımlarınızı burada yapabilirsiniz.
Paylaşımlarınız gayrimenkul piyasasında sizin kariyerinizi oluşturacaktır.
Sosyal medya
kullanımı: Facebook, twitter, instagram, youtube gibi ortamlarda yaptığınız
bilgilendirici paylaşımlarınız ile takipçileriniz arasında güvenirliliğiniz ve
bilinirliliğiniz artıracaktır.
Google Trends: Faaliyet gösterdiğiniz bölgenizde
Google ortamında hangi kelimeler ile aramalar yapılmış.
Resmi Gazete:
Günlük olarak takip edilmelidir. Mevzuat değişiklikleri basından değil
kaynağından okunmalıdır.
Dron: Arazi
çalışıyorsanız dron kullanmayı öğrenmelisiniz.
0 Yorumlar
Kişi ve kurumları hedef alacak yorumlar ile siyasi ve ideolojik yorumlar yapmayın lütfen.