Recents in Beach

Emlak Danışmanı ve Yardımcıları

 


Emlak danışmanı olarak alıcılara ve satıcılara hizmet veriyorsunuz. Onlara doğru ve güvenilir bilgileri verebilmeniz için aşağıda belirttiğim uygulamaları veya bazılarını kullanabiliyor olmalısınız. Uygulamaların çoğu bedavadır.

Web Tapu: Satıcın vermiş olduğu yetkilendirme ile satışa konu taşınmaz bilgilerini görebilir,  alıcı ve satıcının anlaşması durumunda tapu devri başvurusu yapabilirsiniz.

Google Earth: Satışa konu konut ve iş yeri çevresinde hangi yapıların (Okul market vb.) olduğunu, kırsal kesimde bulunan arazilerin durumunu ve uçtan uca kod yüksekliği ile bayır veya düz olup olmadığı gibi hususları görebilirsiniz.

Google Maps: Kendinizi veya işletmenizi Google haritalarda görünür yapın. Nasıl yapılacağını "google işletmeni kur" araması ile öğrenebilirsiniz.

Parsel Sorgu: Ada parsel bilgileri ile taşınmazın bulunduğu yeri, arazilerin vasfını, binaların kat, daire sayısı ve mülkiyet durumunu görebilirsiniz.

Belediye E İmar: Bulunduğunuz yer belediyesine ait e-imar uygulaması varsa satışına aracılık edeceğiniz yapıların imar durumunu öğrenebilirsiniz. Bu sayede 4 kata imarlı bir parsel üzerinde bulunan 8 katlı bir binadan satış yapmamış olursunuz. İmar durumu yazmayan arsalar üzerinde muhtemelen istimlak kararı alınmış olabilir. Bu yerlerin plan notlarını inceleyin. Gayrimenkul doğru bilgiler ile satılır.

3 Boyutlu Kent Modelleri ve Kadastro Projesi: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından yapılan proje çalışmaları bittiğinde ülke genelinde bulunan yapı ruhsatı kapsamında inşa edilmiş bütün binaların mimari proje uygun olarak brüt ve net metre kare ölçüleri görülebilecek.

Your Key Turkey: Yabancılara yapılacak gayrimenkul satışları hakkında güncel bütün bilgileri buradan öğrenebilirsiniz.

E-Posta: E-posta adresiniz kolay söylenebilir olmalıdır. Alıcı ve satıcıların izin vermesi halinde Google grup oluşturabilir ve listenizi çevrimdışı güncel gayrimenkul gelişmeleri, aylık e-bülten gibi gönderimleri gibi işlemlerde kullanabilirsiniz.

TUİK istatistik verileri: Bir il bazında konut satışları ile emlak işletmesi sayısı arasında bir orantı olmalıdır.  Örneğin Eskişehir’de yıllık konut satış ortalaması 21.000 adet olup Ticaret Bakanlığına kayıtlı ve yetki belgesi almış emlak işletmesi sayısı 588 adettir. Bu sayıya  göre bir emlak işletmesine düşen yıllık ortalama konut satış sayısı 37 adettir. (Sahibinden yapılan satışları çıkardığımızda bu sayı daha düşük olacaktır.)  İstanbul için 27, Şırnak için 264 adet konuttur.

Excel: (CMA: Karşılaştırmalı piyasa analizi.) Herkesin kendine özgü farklı bir karşılaştırmalı piyasa analizi süreci vardır. Her birimiz araştırma yapmak, bir tahmine ulaşmak ve bu tahmini müşteriye açıklamak için farklı programlar, araçlar ve sistemler kullanıyoruz. Bölge çalışması yapan emlak danışmanları kiralık ve satılık taşınmaz bilgilerini ilan portallarından toplayıp, bu veriler kapsamında bölgenizde ortalama satış, kira,  m2 fiyatları ile kira çarpanı gibi rakamlara sahip olmalısınız.

Bazı ilan portalları sadece kendi veri tabanı bilgileri kapsamında bu hizmeti kullanıcılarına vermektedir. Oysa birbirinden farklı ilan hizmeti veren onlarca ilan portalı vardır. Eğer MLS hizmeti olsaydı veriler daha isabetli olacaktır.

İlan siteleri: Çalıştığınız bölgeye ait fiyat endeksleri nedir? Excel ortamında elde ettiğiniz veriler ile ilan portalı verilerini karşılaştırabilirsiniz.

CRM: Müşteri kayıtlarını tutabileceğiniz web ve bağlı telefon uygulaması kullanabilirsiniz. Veya bu işlemi excel ortamında kendiniz de oluşturabilirsiniz.

Fotoğraf makinesi: Listeleme yapacağınız taşınmaza ait fotoğraflar kusursuz olmalıdır. Pixeli yüksek bir makine veya telefon sizin için yeterli olabilir.

Google uygulamaları: Google’nin birçok uygulaması bedava sunulmaktadır. Bu hizmetleri (Driver, e-tablolar vs.) Nasıl kullanmanız gerektiği sizin maharetinize kalmıştır.

Whatsapp: Akıllı telefonunuzda alıcı ve satıcılar ile görsel çevrimiçi iletişim kurabilirsiniz.

Zoom veya Microsoft Teams: Emlak danışmanları ile toplu şekilde eğitimsel faaliyetlerde kullanabilirsiniz.

Linkedin: Kariyerinizle ilgili bilgi paylaşımlarınızı burada yapabilirsiniz. Paylaşımlarınız gayrimenkul piyasasında sizin kariyerinizi oluşturacaktır.

Sosyal medya kullanımı: Facebook, twitter, instagram, youtube gibi ortamlarda yaptığınız bilgilendirici paylaşımlarınız ile takipçileriniz arasında güvenirliliğiniz ve bilinirliliğiniz artıracaktır.

Google Trends: Faaliyet gösterdiğiniz bölgenizde Google ortamında hangi kelimeler ile aramalar yapılmış.

Resmi Gazete: Günlük olarak takip edilmelidir. Mevzuat değişiklikleri basından değil kaynağından okunmalıdır.

Dron: Arazi çalışıyorsanız dron kullanmayı öğrenmelisiniz.

Yorum Gönder

0 Yorumlar